Різноманіття псевдовипадкових блукань шахового коня для скремблювання багатовимірних даних

Автор(и)

  • Вадим Романюк Вінницький торговельно-економічний інститут державного торговельно-економічного університету https://orcid.org/0000-0001-9638-9572

DOI:

https://doi.org/10.31558/2786-9482.2024.1.1

Ключові слова:

скремблювання даних, псевдовипадкове блукання шахового коня, ймовірність зламу, рівень подібності

Анотація

Задача відкритого циклу шахового коня полягає у побудові послідовності ходів шахового коня, яка повністю покриває шахову дошку без повторів, де початкове та кінцеве положення є завжди різними. Розв’язок задачі відкритого циклу шахового коня подібний до послідовності псевдовипадкових чисел, за якими можна відобразити дані у корисну інформацію без можливості її читання. Задача відкритого циклу шахового коня для певного стартового положення має різноманіття розв’язків, кількість яких залежить від розміру шахової дошки. Розв’язки задачі відкритого циклу шахового коня виглядають як його псевдовипадкове блукання або як випадкова послідовність його положень. Ці розв’язки використовуються для подальшого покращення балансу простоти скремблювання та продуктивності, де головними показниками є ймовірність зламу та індекс подібності. Ймовірність зламу суттєво зменшується завдяки різноманіттю псевдовипадкових блукань шахового коня для певного стартового положення на даній шаховій дошці. Песимістична оцінка ймовірності зламу для шахової дошки розміром 8×8 є меншою за 10-16. Аналогічна оцінка для шахової дошки розміром 8×8×8 є меншою за 10-26. Конкретна реалізація псевдовипадкового блукання шахового коня будується в режимі онлайн за заданого початкового цілого для генератора псевдовипадкових чисел. Вектор даних після скремблювання також будується в режимі онлайн за лінійної часової складності. Індекс подібності є прийнятним. Він стрімко падає зі зростанням розміру шахової дошки (для більших масивів багатовимірних даних). Конкретне псевдовипадкове блукання шахового коня визначається розміром шахової дошки, початковим положенням, методом векторизації псевдовипадкового блукання шахового коня, а також початковим цілим для генератора псевдовипадкових чисел. Ці параметри визначають специфічний рух коня у ситуаціях, коли постають множинні варіанти подальшого руху. Скремблер на основі відкритого циклу шахового коня має від 1016 до 1021 разів меншу ймовірність зламу, порівняно зі звичайним псевдовипадковим генератором, залежно від розміру шахової дошки та початкового положення шахового коня.

Посилання

Pandya, P. (2013). Advanced data encryption. In Cyber Security and IT Infrastructure Protection (pp. 325–345). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-416681-3.00015-X

Pandya, P. (2013). Advanced data encryption. In Computer and Information Security Handbook (pp. 1127–1138). Elsevier Inc. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-394397-2.00070-2

Li, N., Zhang, N., Das, S. K., & Thuraisingham, B. (2009). Privacy preservation in wireless sensor networks: A state-of-the-art survey. Ad Hoc Networks, 7(8), 1501–1514. https://doi.org/10.1016/j.adhoc.2009.04.009

De Capitani di Vimercati, S., Foresti, S., Livraga, G., & Samarati, P. (2022). Digital infrastructure policies for data security and privacy in smart cities. In Smart Cities Policies and Financing: Approaches and Solutions (pp. 249–261). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-819130-9.00007-3

Waheed, A., Subhan, F., Suud, M. M., Alam, M. M., & Haider, S. (2023). Design and optimization of nonlinear component of block cipher: Applications to multimedia security. Ain Shams Engineering Journal, 102507. https://doi.org/10.1016/j.asej.2023.102507

Fair, T., Nordfelt, M., Ring, S., & Cole, E. (2005). Spying Basics. In Cyber Spying (pp. 45–86). Elsevier. https://doi.org/10.1016/b978-193183641-8/50005-8

Stapko, T. (2008). Choosing and optimizing cryptographic algorithms for resource-constrained systems. In Practical Embedded Security (p. 149–171). Elsevier. https://doi.org/10.1016/b978-075068215-2.50009-4

Sun, P. (2020). Security and privacy protection in cloud computing: Discussions and challenges. Journal of Network and Computer Applications, 160, 102642. https://doi.org/10.1016/j.jnca.2020.102642

Bakiri, M., Guyeux, C., Couchot, J.-F., & Oudjida, A. K. (2018). Survey on hardware implementation of random number generators on FPGA: Theory and experimental analyses. Computer Science Review, 27, 135–153. https://doi.org/10.1016/j.cosrev.2018.01.002

L’Ecuyer, P. (2006). Chapter 3. Uniform random number generation. In Handbooks in Operations Research and Management Science. Vol. 13 (p. 55–81). Elsevier. https://doi.org/10.1016/S0927-0507(06)13003-0

Plesser, H. E., & Jahnsen, A. G. (2010). Re-seeding invalidates tests of random number generators. Applied Mathematics and Computation, 217(1), 339–346. https://doi.org/10.1016/j.amc.2010.05.066

Dunn, W. L., & Shultis, J. K. (2012). Pseudorandom number generators. In Exploring Monte Carlo Methods (pp. 47–68). Elsevier. https://doi.org/10.1016/b978-0-444-51575-9.00003-8

Bowman, K. P. (2005). Statistics and pseudorandom numbers. In An Introduction to Programming with IDL (pp. 227–235). Elsevier. https://doi.org/10.1016/b978-012088559-6/50024-8

Ross, S. M. (2023). Random numbers. In Simulation (p. 39–45). Elsevier. https://doi.org/10.1016/b978-0-32-385738-3.00008-0

Parberry, I. (1997). An efficient algorithm for the Knight’s tour problem. Discrete Applied Mathematics, 73(3), 251–260. https://doi.org/10.1016/S0166-218X(96)00010-8

Lin, S.-S., & Wei, C.-L. (2005). Optimal algorithms for constructing knight’s tours on arbitrary chessboards. Discrete Applied Mathematics, 146(3), 219–232. https://doi.org/10.1016/j.dam.2004.11.002

Weisstein, E. W. Knight Graph. URL: https://mathworld.wolfram.com/KnightGraph.html

Bai, S., Yang, X.-F., Zhu, G.-B., Jiang, D.-L., & Huang, J. (2010). Generalized knight’s tour on 3D chessboards. Discrete Applied Mathematics, 158, 1727–1731. https://doi.org/10.1016/j.dam.2010.07.009

Kyek, O., Parberry, I., Wegener, I. (1997). Bounds on the number of knight’s tours. Discrete Applied Mathematics, 74(2), 171–181. https://doi.org/10.1016/S0166-218X(96)00031-5

Romanuke, V. V. (2022). Finite uniform approximation of two-person games defined on a product of staircase-function infinite spaces. International Journal of Approximate Reasoning, 145, 139–162. https://doi.org/10.1016/j.ijar.2022.03.005

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-09

Як цитувати

[1]
Романюк, В. 2024. Різноманіття псевдовипадкових блукань шахового коня для скремблювання багатовимірних даних. Ukrainian Journal of Information Systems and Data Science. 1 (Груд 2024), 1–13. DOI:https://doi.org/10.31558/2786-9482.2024.1.1.

Номер

Розділ

АЛГОРИТМИ І СТРУКТУРИ ДАНИХ